
עבודה משמעותית
במסגרת המטלות בקורס, היצירה שהכי נגעה בי והתבררה כמשמעותית במיוחד עבורי היא "עץ המילים". יצירה זו היוותה עבורי, תהליך שלם של התבוננות פנימית, מסע אוטוביוגרפי וסינתזה של זהות. משמעותה נובעת מהיותה נקודת מפגש בין עבר, הווה ועתיד, אשר נחשפה דרך המדיום הייחודי של השפה הכתובה.
תהליך היצירה של העץ שיקף בשבילי, באופן מטאפורי מסע חיים שלם. העבודה החלה מבסיסו של העץ, מהשורשים. חלק זה ביצירה דרש ממני לחזור אל נקודת ההתחלה, אל הערכים, האמונות ועקרונות החינוך שספגתי בתור ילדה. השורשים מייצגים את התשתית היציבה שעליה נבנתה האישיות שלי שאפשרה לי להתמודד עם אתגרי החיים.
מתוך שורשים אלו צמח הגזע, אשר הורכב מחוויות חיים מרכזיות. הגזע מכיל בתוכו רגעים של הצלחה ושמחה לצד תקופות של קושי וכאב. כל חוויה, חיובית או מורכבת, תרמה לצמיחה, ללמידה ולחיזוק החוסן הפנימי.
החלק העליון של העץ שמורכב מענפים, עלים ופרחים מייצג את ההווה. הוא מורכב מתכונות אופי, תפיסות עולם ובחירות עכשוויות המגדירות את זהותי היום. הפרחים, בפרט, מסמלים את הפירות שאני קוטפת היום.
הרגשתי כי הבחירה במילים כמדיום ליצירת הדיוקן העצמי הכריחה אותי להיכנס לעולמי הפנימי ולערוך חקירה מעמיקה בזיכרונותיי ורגשותיי. בניגוד ליצירת עץ מחומרים מוחשיים, עץ המילים דרש ממני תהליך של חשיפה אישית ואינטימית. כל מילה שנבחרה היא פריט מידע חשוף, קטע מהנרטיב האישי שלי, פיסה מנפשי. על אף, שבחרתי לא להעלות את היצירה לפדלט ולחשוף אותה מול חבריי לקורס, ההסכמה המודעת שלי, לתהליך חשיפה זה, גם אם רק ביני לבין עצמי, היוותה עבורי, רגע מכונן של קבלה עצמית ואומץ, והפכה את היצירה לאבן דרך משמעותית בתהליך האישי שעברתי. כמו כן, פעולת הכתיבה עצמה הייתה רגע של התבוננות פעילה. היא אפשרה לי להיזכר ולהכיר בהשפעתם של אירועי עבר על ההווה, ולטפח תחושת מודעות והודיה על הטוב הקיים בחיים. היצירה הפכה למרחב שאפשר לי לחבר בין העבר שעיצב אותי, ההווה שנחווה, והעתיד שאליו נשואות פניי בתקווה.
לסיכום, יצירת עץ המילים, היא תיעוד של מסע פנימי עמוק, אקט של מודעות עצמית, וביטוי אותנטי של זהות מורכבת הנמצאת בתנועה ובצמיחה מתמדת. ולכן אני רואה בה את העבודה המשפיעה והמשמעותית ביותר עבורי במסגרת הקורס.